ik-speel-lees-jij-mee.reismee.nl

Juf Ageeth

Lesgeven aan jonge monniken in de leeftijd tussen 8 en 13 is ongelofelijk leuk!! Natuurlijk had ik wel positieve verwachtingen, maar dit overtreft alles. Ze zijn ontzettend ijverig. Nou ja op Kiran na dan, die zichzelf ook lazy noemt. Af en toe zit hij verscholen onder zijn rode gewaad. Kaccha Ram de oudste en best Engels sprekende vraag ik om hulp bij vertalen voor de kleinsten: Dawoo, Asip, Tasingh en een niet te onthouden naam. Na 4 dagen ken ik zo ongeveer hun namen wel met beetje hulp van de zelf gefabriceerde naambordjes. Als ik het huiswerk bekijk, staan ze om me heen te dringen in afwachting van een mooie rode krul. Spieken is ook hier niet vreemd want ik zag bij alle kinderen dezelfde fout terugkomen. Natuurlijk tussendoor spelletjes in teams zoals vier op een rij, wie schrijft als eerste alfabet op en galgje. Na het ochtend programma is het weer hoogste tijd voor les in het Boedisme. Ik heb tijd voor lunch en bereid mijn les voor de volgende dag voor op één van de toeristische dakterassen die uitkijkt op de grootste Stupa, hier in de wijk Boudnna in Kathmandu. Het vrije uurtje van 3 tot 4 mag ik gebruiken voor sport en spel. Bootcamp circuit in warme rode jurken vergt aardig wat behendigheid, net als groeps tikkertje en jagersbal. Ik kan mijn creativiteit hier heerlijk kwijt met de uit Nederland meegebrachte bal, stiften, vouwpapier, fluitje, springtouw en stiften.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie