ik-speel-lees-jij-mee.reismee.nl

Enkele reis Kathmandu - Amsterdam

Wauwww... de tijd vliegt!! Een super eerste maand in Nepal met een nieuw ontdekt 'talent' voor lesgeven. Kunnen genieten van ook mooi gezang uit de Boeddhistische tempel. Het hebben van een room-mate zelfs gezellig vinden! De werkweek die hier start op zondag kende de perfecte start. VSN had me gevraagd (toegegeven weliswaar stiekempjes kleine signaaltjes afgegeven) een workshop Lesgeven voor te bereiden voor dinsdag. Wat heerlijk om even op een andere manier mijn hersens te gebruiken. Op kantoor met een super trage Lenova van de reisbegeleider een powerpoint met veel foto's en voorbeelden in elkaar gedraaid. Dinsdag rond 15.30u na het 'Nepalese half uurtje' konden we van start. Super energiek vooral door de aanwezigheid van Marianne, lerares Engels in NL en Merel onderwijskundige en onderwijzer aan de Universiteit. Goede vraagstukken zoals hoe lesgeven in een klas met veel niveau verschil kwamen op tafel. Helaas bij aankomst in mijn homestay voelde ik me zo als mijn lieve afscheidsballon die na een maand het loodje had gelegd. Maandagavond lekker gezweet tijdens de Zumba les na 2 weken gesloten te zijn. Geen douche, trui aan, sjaal om en half uur naar huis gewandeld. Ja ja met te weinig weerstand ligt de verkoudheid op de loer. Shit zeg wat voel ik me ziek: barstende koppijn, geen water dus geen paracetamol, niemand om tegen aan te praten, rommelende maag, spierpijn. Slapen, eten, drinken meer zit er voor een paar dagen niet in. De weegschaal geeft 5 kilo lichter aan wat voor mij een belangrijke eye opener is. Ondanks de vrachten witte rijst op mijn bord elke avond opnieuw en de twee met water volgezogen roti's als ontbijt, ontbreekt het aan voldoende voedingsstoffen. Yoghurt, ei, 3 stuks fruit had ik al uit de Schijf van Vijf toegevoegd. Daar komen nu volkoren producten bij. Zuurdesembrood van € 5,- door Linda van VSN gekocht voor mij die Kristin zou langsbrengen. Oeps vergeten. Gelukkig heeft mijn moeder mij een hele goede tip gegeven: schrijf iedere dag in je dagboek de positieve punten op van de dag. En ja diie zijn er elke dag! Zoals Niven die 3 jaar is geworden. Of Marianne die 70 is en de reis van haar zoon doet. Of het boek '400 brieven van mijn moeder' die over een Nederlandse jongen gaat die 10 jaar onterecht veroordeeld is in Marokko en ongelofelijk sterk is en onderneemt ( vb bloementuin in gevangenis aanleggen, sportles geef). Nee vlucht 7 nov EY293 21.30u naar Abu Dhabi en vertrek om 09.30 met aankomst 8 novemer 14.00u in Amsterdam heb ik niet geboekt.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie