ik-speel-lees-jij-mee.reismee.nl

Home delivery

Mijn beste vriend de afgelopen dagen was Bhat Bhatani, een mega grote supermarkt. Pompoen-, zonnebloempitten, dadels, gedroogde abrikozen, amandelen, van alles stopte ik in mijn rode ietwat kleverige winkelmand. Nepalezen in dure auto's parkeren in de ondergrondse parkeergarage. Ze willen o zo graag het Westen kopiëren. Dan pas hoor je er echt bij! Welke Nepaleze bakker verkoopt vandaag de dag geen verjaardagstaart met slagroom? Met twee eieren voor de verjaardag kun je als ouders echt niet meer aankomen. En wat te denken van Take Away Coffee in papieren warmhoudbeker? Pizza, hotdogs, hamburgers gaan hand in hand met bruinbrood in de etalages van de Dairy winkel. Suikers houden het zeker een week vers! Het straatbeeld bestaat uit winkeltje, naast winkeltje, naast nog een kleiner winkeltje. Deze zijn zelfs goedkoper dan de supermarkten, maar zo vreselijk stoffig en geen status dus daar haalt een wat rijkere Nepalees zijn neus voorop. Fruit en groente koop ik op de dagelijkse markt. Vegetarisch eten is heel makkelijk als je het vlees op straat ziet liggen. Duiven winkelen proletarisch in de jutezakken voor de deur. Goederen worden te voet in de zeer smalle hobbelige straten bezorgd. Hoewel best prijzig wordt alcohol bij de slijterij gekocht. Een nieuwe Bigmart heb ik in een week volledig uit de grond gestampt zien worden. En deze gaat ook nog thuis bezorgen. Maar ehhhh hoe? Mijn homestay en vele vele andere huizen hebben geen straatnamen want eerst worden huizen gebouwd en heel misschien later ook nog straten.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie